Atlantic 수익 구조 변화


The Atlantic is ‘most vital when America is most fractured.’ Good thing it soars today
The Washington Post by Margaret Sullivan

Atlantic은 10년 전 수익의 85% 이상이 프린트에서 나왔지만 최근 수익 구조가 완전비 바뀌었다는 이야기

현재 워싱턴 기반의 잡지사는 80% 이상의 수익이 디지털, 라이브 이벤트, 컨설팅 사업에서 발생한다. 직원을 고용하고 디지털 독자를 늘리며 성장하고 있다. eng

Now the Washington-based magazine is profitable, with more than 80 percent of its revenue coming from digital sources, live events and even a consulting business. It is growing: adding staff, and vastly increasing its digital audience.

온라인 이용자들이 짧고 강렬한 이야기만 좋아할 것이라는 선입견에서 벗어나 좋은 글을 쓰려고 시도. 8,500글자 기사는 바이럴을 통해 1,200만 뷰 이상을 기록. 다른 뉴스 조직에도 좋은 라이터들은 있지만 디지털을 적극적으로 수용했던면이 차이라고 언급