Is your journalism valuable poynter.org · by Kristen Hare · October 18, 2017

This is Tucson 에디터와 What The Fuck Just Happened Today? 설립자의 대화. 서비스 저널리즘에 대한 글은 어느 정도 썼는데 관련 이야기가 계속 눈에 띈다.

Irene: 저는 Tucson의 젊은 여성 및 가족을 위한 디지털 버티컬 플랫폼을 운영합니다. Arizona Daily Star는 나에게 (그리고 내 파트너인 Becky Pallack에게) 편집권과 매출 측면에서 혁신할 수 있는 자유를 주었습니다. 독자가 클릭하지 않고 좋아하지 않기 때문에 우리는 디스플레이 광고가 없습니다. 광고 차단은 현실입니다. 우리의 수입 흐름은 우리가 통합 된 기사라고 부르는 것(기본적으로 언론인이 작성한 고품질 네이티브 컨텐츠), 라이브 이벤트, 이벤트 안내 및 뉴스 레터 후원 형태입니다. 우리는 2년 째를 맞이하고 있고 수익은 적습니다. 별다른 수익 기회를 얻지 못하는 신문 광고 부서 내부에는 체계적인 문제가 있습니다. 광고 문안 작성과 광고 사이에는 체계적인 문제가 있으며 새롭고 특이한 제품에 대해 현지 광고주와 의사 소통하는 데 문제가 있습니다.eng

I run an off-platform digital vertical for young women and families in Tucson. The Arizona Daily Star has given me (and my partner in this, Becky Pallack) the freedom to innovate on the editorial level AND the revenue side. We have no display ads because our readers don’t click them and don’t like them. Ad blockers are real. Our revenue streams are a form of native we call integrated editorial (basically a higher-quality native content written by journalists), live events, event listings and newsletter sponsorships. We are heading into our second year right now and the revenue piece is HARD. There are systemic issues inside newspaper advertising departments that make no-brainer revenue opportunities fail. There are systemic issues between editorial and advertising and there are issues communicating with local advertisers about new, unusual products.

Matt: 나는 Berkeleyside의 Lance Knobel 문제가 되는 것은 독자층이라고 생각합니다. 그러나 나는 독자를 우선 끌어모으 나중에 유지하기 위해서 (궁극적으로는 돈을 벌기 위해서), 항상 가치있는 것을 만들어야한다고 주장합니다. 저널리즘 자체는 가치가 없습니다. 서비스 저널리즘은 제공합니다.eng

Matt: I think (Berkeleyside’s Lance) Knobel gets it mostly right that the thing that matters is readership. But I’d argue that in order to first attract and later retain readership (which ultimately is how you make money), you have to always be creating something valuable. Journalism in and of itself is not valuable. The service journalism provides is.