광고차단기의 가치


A guerrilla test of ad-free: Let subscribers leave their ad blockers on Ryan Nakashima @medium

AP의 Ryan Nakashima는 광고를 대체하는데 드는 초기 비용에 대한 연구 결과를 발표. 광고 차단기를 사용하는 사람들에게 메시지를 보여주었는데 기존 흔히 보는 메시지와는 다르게 “with or without your ad blocker on.”이라는 메시지를 추가. 구독을 하면 광고 차단기를 켜 놓을 수 있다는 메시지를 준 것이었다.

실험 결과가 말하는 것은 광고를 없애는 것에 사람들이 어느 정도 가치를 두고 있는지를 추측해볼 수 있게 한다. 다음은 세부내용

  1. 위의 메시지에서 구독을 클릭 한 후 가입 한 107명에게 설문 조사를 보냈다. 20명이 응답했으며 20명의 응답자 모두가 옵션을 부여받은 후 광고 차단기를 유지했다고 답했다. 100%! 광고 차단기를 꺼야하지 않았다면 누구도 끄려고 하지 않았다. 이것은 관성 때문일 수 있지만, 분명한것은 사람들이 콘텐츠 비용을 지불했을 때 Netflix, HBO, Pandora, YouTube 및 기타 여러 온라인 서비스에서와 마찬가지로 광고없는 경험을 기대한다는 것이다.
  2. 응답에 따르면 저널리즘에서 광고가 차지하는 역할을 사람들이 인식하고 있지만 여전히 좋아하지는 않는다.
  3. 20명 중 11명은 그래야만 한다면 한 달에 0.50 달러에서 4 달러 사이에서 광고없는 접속을 위해 더 많은 비용을 지불할 것이라고 답했다. 한 명은 더 지불하지 않을 것이라 답했고 8명은 확신할 수 없다고 했다.
  4. 20명 모두는 가입 후 광고 차단기를 유지하는 것이 “보통”, “중요”또는 “매우 중요”하다고 말했다. 아무도 그것이 “전혀” 또는 “약간” 중요하지 않다고 답하진 않았다.
  5. 20명 중 5명이 가입하게 된 원인을 설명하는데 있어서 로컬 저널리즘을 지지하거나 지역 사회에 관해 읽고 싶어한다고 말했다.
  6. 두 명의 응답자가 광고 차단기를 끄지 못하거나 어떻게 알지 못했다고 응답했다. 많은 기업, 정부 기관, 학교 및 기타 조직이 네트워크상의 모든 컴퓨터에서 광고를 차단합니다.
  7. 광고 차단기를 사용하는 사람들은 모든 사회계급에 있다. 응답자 중에는 교사, 디자이너, 소프트웨어 엔지니어, 시스템 관리자, 비영리 단체의 이사, 건축가, 재무 분석가, 변호사 및 일부 실업자 및 퇴직자가 있었다. 소득은 25,000 달러 이하에서 150,000 달러 이상이며, 연령대가 19 세 이상 65 세 이하였다. (우리의 응답자 샘플이 고연령으로 치우쳐 있었다)
eng
1. We sent a survey to 107 people who signed up after clicking subscribe on the above message. Twenty responded, and all 20 respondents said they left their ad blocker on after being given the option to do so. 100%! No one decided they’d just turn off their ad blocker if they didn’t have to. While this could be due to inertia, what’s clear to me is this: When people pay for content, they expect to have an ad-free experience, just like they get at Netflix, HBO, Pandora, YouTube and many other online services.
2. Comments showed that people are cognizant of the role ads have in funding journalism, but they still don’t like them:
3. Eleven of 20 people said they’d pay more for ad-free access if they had to, anywhere from between $0.50 to $4 more per month. One wouldn’t pay more and eight were unsure.
4. All 20 said it was “moderately,” “very,” or “extremely” important to leave their ad blocker on after subscribing. No one said it was “not at all” or only “slightly” important.
5. Five of 20 said they want to support local journalism or read about their community in explaining what led them to subscribe.
6. Two respondents said they couldn’t turn off their ad blocker or didn’t know how. Many businesses, government institutions, schools and other organizations block ads on all computers on their network. Let’s not punish them by cutting off access.
7. People who use ad blockers come from all walks of life. Among our respondents were teachers, designers, a software engineer, a systems administrator, the director of a non-profit, an architect, a financial analyst, an attorney and some unemployed and retired people. Incomes ranged from below $25,000 to above $150,000, and ages from 19 to above 65 years old (our respondent sample skewed older)